Aktualności

Hotel z salą weselną – o czym należy pamiętać?

Data dodania: 26-06-2019

W dzisiejszych czasach normą stało się łączenie hotelu oraz sali weselnej, czy też bankietowej. Jest to również miejsce, gdzie można organizować imprezy okolicznościowe np. Andrzejki, Sylwestra, przyjęcia karnawałowe. Dobrze zaprojektowana sala bankietowa może przynieść nam spore zyski. Jest to bardzo ważna część naszych dochodów. Oczywiście zaprojektowanie takiego obiektu nie jest łatwym zadaniem. Najlepsze hotele cieszą się ogromnym oblężeniem – przykładem jest Best Western Premier Kraków Hotel.

Liczba i wielkość sal bankietowych

Sala weselna lub bankietowa musi być przestronna i funkcjonalna. Istotne jest to, aby w jednym pomieszczeniu nie znajdowała się zbyt duża liczba osób. Musimy więc racjonalnie zarządzać przestrzenią. Pamiętajmy, że liczy się przede wszystkim komfort gości. Muszą oni czuć się swobodnie, co nie jest możliwe, gdy sala jest przepełniona. Określając maksymalną liczbę osób należy wziąć pod uwagę, że niejednokrotnie będziemy mieć „komplet” gości.

Liczba sal bankietowych uzależniona jest od wielkości obiektu. Wiadomym jest, że im jest on większym, tym więcej osobnych sal możemy stworzyć. Jest to wielka zaleta, ponieważ w tym samym czasie może zostać zorganizowanych kilka imprez. Istotne jest to, aby goście nie mieszały się ze sobą. Wejście do poszczególnych sal powinny być więc wyraźnie oddzielone.

Obsługa imprez

Posiadając salę bankietową musimy liczyć się z koniecznością zatrudnienia większej liczby osób. Priorytetem jest to, aby obsługa była wykwalifikowana oraz profesjonalna. Warto postawić jest na osoby z doświadczeniem, które poradzą sobie w każdych warunkach. Wiadomym jest, że na co dzień nie potrzebujemy takiej liczby pracowników, jak w przypadku imprez prywatnych i okolicznościowych. Możemy więc zdecydować się na dodatkową obsługę kelnerską – w tym przypadku nie zatrudniamy pracowników na stałe, co jest dla nas oszczędnością. Minusem jest duża rotacja personelu – wiadomym jest, że jest to praca dorywcza.

Oferując organizację imprez nie możemy również zapomnieć o standardzie kuchni. Ważne jest, aby zaproponować różnorodne menu. Dobrze jest również zapewniać alkohole, słodki stół, czy też mięsny bufet. Niektóre osoby nie mają czasu na samodzielną organizację przyjęcia, a więc korzystają z rozwiązań zaproponowanych przez hotel.