Wiadomości z branży

Zawód: specjalista ds. telemarketingu

Data dodania: 25-10-2016

Telemarketing to jedna z prężniej rozwijających się dziedzin na polskim rynku pracy. Usługi związane z marketingiem pośrednim cieszą się zainteresowaniem pracodawców z wielu branży, zarówno w kraju, jak i zagranicą. Czym zajmuje się na co dzień pracownik telemarketingu, jak wyglądają jego warunki pracy i jakie oczekiwania wobec kandydatów na stanowisko: specjalista ds. marketingu mają pracodawcy?

Co robi specjalista ds. telemarketingu

Specjalista pracujący w telemarketingu to osoba zatrudniona najczęściej w dziale marketingu lub sprzedaży, ewentualnie w oddziałach typu call center czy helpdesk. Na co dzień do jego zadań należy przede wszystkim wspomaganie procesu sprzedażowego firmy, nawiązywanie relacji z nowymi klientami i podtrzymywanie kontaktu z obecnymi.

W zależności od tego jak rozbudowana jest struktura pracodawcy, specjalista ds. marketingu może się też zajmować umawianiem spotkań biznesowych oraz prowadzeniem konsultacji w zakresie potrzeb i uwag klientów.

Wszystkie działania prowadzone są za pośrednictwem narzędzi z zakresu technologii zapewniających przesyłanie informacji. Oznacza to, że taki specjalista może wykonywać swoją pracę telefonicznie albo przy pomocy komputera. Swoje działania najczęściej musi raportować w systemach CRM.

Wymagania pracodawców

Jeżeli mamy do czynienia z ogłoszeniem o pracy konsultanta telefonicznego na pewno można się spodziewać oczekiwania idealnej dykcji, niezbędnej do prowadzenia rozmów z klientami. Firmy bardziej wyspecjalizowane cenią sobie doświadczenie w podobnej branży. Niezbędne będą też umiejętności obsługi komputera na wysokim poziomie.

Rekruterzy zwracają też uwagę na osobowość i naturalne predyspozycje zawodowe kandydata. Największe szanse mają więc osoby energiczne i otwarte, które doskonale radzą sobie w kontaktach z ludźmi.

Warunki zatrudnienia

Ponieważ większość firm, które poszukują kandydatów do pracy w telemarketingu funkcjonuje w obszarze nowych technologii, IT lub ITC specjalista ds. marketingu może liczyć na stabilne zatrudnienie i nierzadko możliwości dalszego awansu i rozwoju w ramach firmowej hierarchii.

Czasami pracodawcy umożliwiają wykonywanie pracy na stanowisku specjalisty ds. marketingu w formie telepracy, czyli w sposób zdalny.

Gdzie można znaleźć pracę

Osób, które mogą podjąć pracę w charakterze pracownika zajmującego się szeroko rozumianym telemarketingiem potrzebuje coraz więcej pracodawców. Firmy coraz częściej, dostrzegając korzyści z wprowadzania do swojej działalności tego typu specjalistów i decydują się na budowę takich struktur w ramach swojego przedsiębiorstwa. Ale nie brakuje właścicieli biznesu, którzy korzystają z usług zewnętrznych firm teleinformatycznych na zasadzie outsourcingu. I właśnie w branży ICT nie brakuje ofert pracy dla kandydatów z takimi kompetencjami.


szukam pracy – Oferty pracy w call center i nie tylko znajdziesz na portalu rekrutacyjnym: szukampracy.pl