Aktualności

Praca dla konsultanta ds. sprzedaży – kto się odnajdzie?

Data dodania: 22-02-2016

Praca w call center jest zajęciem specyficznym – w zależności od specjalizacji danego stanowiska i dziedziny gospodarki, w której obraza się firma, osoba odpowiedzialna za usługi z zakresu telesprzedaży czy zdalnej obsługi klienta często stanowi nie tylko o wynikach finansowych firmy, ale również o jej wizerunku. Bo to właśnie z takim konsultantem często klient ma pierwszy poważny kontakt z danym przedsiębiorstwem. Przykładem może być gałąź sprzedaży pośredniej, czyli stanowisko konsultanta ds. sprzedaży. Kto sprawdzi się w tej roli?

Szklanka do połowy pełna

Jeśli chodzi o osobowość i cechy charakteru największe sukcesy można wróżyć osobom, które w życiu zawodowym potrafią być przebojowe i dążą do osiągnięcia celu. Brzmi banalnie? Jednak bez takiego podejścia trudno wyobrazić sobie osiąganie konkretnych celów sprzedażowych i realizację wyznaczonych zadań z zakresu obsługi klienta. Dlatego jeśli ktoś ma tendencję do szybkiego poddawania się, raczej nie będzie z łatwością piął się po szczeblach kariery w tej branży. Pracodawcy lubią widzieć w swoich działań telesprzedaży ludzi energicznych, uśmiechniętych, którzy zarażają innych swoim pozytywnym nastawieniem. I nie chodzi tu o to, żeby każdego dnia sztucznie uśmiechać się bez powodu, byleby robić dobre wrażenie. Chodzi tu o znalezienie takich kandydatów, którzy autentycznie posiadają umiejętność zarażania innych swoimi pomysłami i dobrą energią – co często idzie w parze z wrodzonymi umiejętnościami perswazyjnymi, tak pożądanymi u sprzedawców.

Savoir vivre

Co jeszcze zostanie zweryfikowane podczas rozmowy o pracę konsultanta ds. sprzedaży? Na pewno wartość, która jest określana w ofertach pracy jako wysoki poziom kultury osobistej. A zatem czy chodzi tu o nienaganne maniery, bezbłędne odnajdywanie się w zasadach etykiety towarzyskiej? Częściowo. Grunt to po prostu potrafić się zachować i nie dać się ponieść emocjom i sprowokować podczas rozmów ze szczególnie trudnymi klientami. Ludzką rzeczą jest błądzić i w codziennym życiu za normalne uznalibyśmy podniesienie głosu na kogoś, kto czyni nam niewybredne uwagi. Ale w pracy konsultanta sprzedaży takie zachowanie nie ma prawa mieć miejsca. Tutaj obowiązuje zasada, według której klient ma zawsze rację – nawet jeśli jej nie ma, osoba po drugiej strony słuchawki powinna umieć trzymać nerwy na wodzy.

Specjaliści do przyuczenia

Wykształcenie kierunkowe nie jest wymagane, albo zdarza się to dość rzadko. Może to wynikać jedynie ze specyfiki określonych branży, w których nie wystarczy krótkie przeszkolenie w miejscy pracy, żeby konsultant wiedział co właściwie sprzedaje i o czym mówi. Najczęściej jednak rekrutacja na stanowiska w call center, która dla kandydata kończy się sukcesem oznacza także różnego rodzaju szkolenia wdrażające – od takich obejmujących same techniki sprzedaży, struktury i scenariusze rozmów, ale również dotyczące kwestii merytorycznych.

Tak do mnie mów

Nie można też zapomnieć o podstawowych wymaganiach, jakie wobec kandydatów do pracy w telemarketingu mają pracodawcy, związanych stricte ze specyfiką pracy za pośrednictwem telefonów. Chodzi tu rzecz jasna o nienaganną dykcję i sympatycznie brzmiący głos, który wzbudza zaufanie. Trzeba przecież pamiętać, że w przypadku pracy w call center jedynym narzędziem jakim dysponuje konsultant jest właśnie jego głos i nie ma wątpliwości, że lepsze wyniki sprzedażowe będzie osiągała ta osoba, która wysławia się w sposób zrozumiały i ma zwyczajnie przyjemny do słuchania tembr głosu.

 

Sprawdzone ogłoszenia o pracy w call center i innych dziedzinach można znaleźć na portalu szukampracy.pl.